Jeżeli ktoś będzie prowadził swoją firmę, to w wielu przypadkach będzie miał do podejmowania sporo rozmaitych decyzji. Ważne przy tym jest to, żeby podejmować takie decyzje w oparciu o jak największą ilość informacji, które będą w tym przydatne. Informacje takie uzyskać można różnymi sposobami. Często po prostu to będą dane otrzymane z przeanalizowania sprzedażowych raportów, lecz coraz więcej firm sięga też po różnego rodzaju niezależne badania. Te są z reguły wykonywane przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeżeli zostaną dobrze wykonane, to mogą dostarczyć naprawdę dużo cennych informacji.
Jednym z podstawowych obszarów są badania marketingowe, które mają na celu zmierzenie efektywności realizowanych działań promocyjnych. W oparciu o nie otrzymać można informacje na temat tego, jak konkretna marka i jej wizerunek spostrzegane są wśród klientów czy jak przedstawiają się oferowane produkty czy usługi. Dość dużo znaczenia mają także testy czytelności ulotek czy reklam, dzięki czemu stosunkowo prosto można zaplanować i wdrożyć pomysły na poprawę.
Sporo firm też się decyduje na badania rynkowe, które dla wielu osób to dokładnie to samo co marketingowe. Ale w praktyce różnice są duże, przede wszystkim ze względu na to, że rynkowe badania analizują zachowania klientów i decyzje przez nich podejmowane. Żeby były one jak najbardziej wiarygodne, to często stosuje się bezpośrednie lub telefoniczne rozmowy. Jeżeli zostaną odpowiednio wykonane, to dostarczą wielu potrzebnych przy późniejszych działaniach informacji.
+Tekst Sponsorowany+