Każdy użytkownik Internetu, nawet zupełny laik w tej dyscyplinie może skonstruować i prowadzić własną witrynę internetową. Takie tak zwane domowe strony WWW właściwie tworzą za nas programy, my jedynie wpisujemy treść informacji oraz decydujemy o wyglądzie tekstu (rozmiar czcionki, kolor) oraz wybieramy grafikę i zdjęcia, jakie mają zdobić rzeczoną stronę internetową.
Dowolność tematyki jest kolosalna, nikt nie kontroluje takich witryn internetowych oraz jeżeli nie znajduje się na nich pornografia dziecięca, filmy lub zdjęcia uwidoczniające przemoc, czy nie nawołujemy przez nie do nienawiści, na przykład rasowej, to jesteśmy w stanie być spokojni o ich istnienie. Witryny takie możemy umieszczać na bezpłatnych serwerach, lub- jeżeli intryguje nas wybitnie adres naszej klarownej strony- na serwerach płatnych, krajowych, lub zagranicznych.
Jesteśmy w stanie nawet na takiej stronie internetowej zarobić pieniądze – na przykład umieszczając bannery marketingowe różnych firm. W większości wypadków same zgłaszają się one do twórców poczytnych oraz znanych stron internetowych WWW i oferują swoje usługi w tej dyscyplinie. Każda licząca się dzisiaj firma, czy instytucja musi posiadać własną stronę WWW – jeśli chcesz, żeby była fachowa, wpadnij na strona www dla dewelopera. Organizacje, stowarzyszenia, czy agencje także nie próżnują w tej kwestii. Za taką witrynę firma nie płaci mnóstwo, a korzyści wynikające z jej istnienia są na pewno wymierne.
Dziś konsumenci oraz petenci przeważnie wiadomości dotyczące instytucji czerpią właśnie z Internetu. Co poniektóre z tych instytucji wprowadziły nawet szansę załatwienia wielu spraw w sieci. Tak też część wniosków urzędowych jesteśmy w stanie składać już przez Internet, w ten sam sposób zapisywać wolno się do szkół, czy na studia. Sklepy tworzą możliwość robienia tak zwanych wirtualnych zakupów na swoich witrynach. Nawet większe markety spożywcze wysyłają zakupy wcześniej zamówione w Internecie do domu zadowolonego konsumenta. Serwisy tudzież uruchamiają stopniowo możliwość obsługi online. Kontrahent może bezpośrednio zgłaszać usterki na przykład wyposażenia oraz rozmawiać z obsługującym go na bieżąco pracownikiem serwisu.